Pendidikan Menengah : Gambar Kelas

Berbekalkan keputusan UPSR, saya telah diterima masuk ke SMK Agama Segamat. Mendaftar diri pada 05 Disember 1994. Sedih rasanya, terpaksa berjauhan daripada keluarga. Masa awal2 tu, tengah mandi mesti saya nangis ingatkan family kat kampung, begitu juga sebelum tido, hehehe... Mak saya kat rumah pun asyik sedih ingatkan saya yang dok jauh ni. Tapi, lepas 2 minggu dok asrama, mak ngan arwah ayah saya datang. Saya cakap saya tak nak dok asrama lagi, sebab kawan yang sekampung ngan saya sama2 masuk sekolah ni tak nak dok asrama gak. Tapi, mak ngan arwah ayah saya beri nasihat, terus tak jadi, hehehe...
lk
Ni gambar masa saya form 1; Kelas 1 Abu Bakar as-Siddiq. Kelas ni semua yang dapat 4A dalam UPSR. Tapi, masa peksa akhir tahun keputusan saya tak ok, so saya ditukarkan ke kelas last sekali, hehehe, kelas Uthman al-`Affan. Kawan baik saya masa ni nama dia Hasif, orang Kahang. Dia satu dorm ngan saya. Dia budak pandailah. Masa form 4 dia masuk sekolah Sains ke MRSM. Tak tahulah apa citer dia sekarang ni.
lk
Kelas ni terdiri daripada Fairuz Abdullah aka Pot2, Salam, Wan Sor, Aizan, Ahzam, Akmal aka Mali, Som, Saifudin aka Udeng, Azaddin aka Siput, Shahrizan, Azrul aka Aung, Fahmi Idris aka Jipan, Raziq, Zoolhelmi, Muin, Fathi Zaki, Wafi, Hafiz Ahmad, Fairus Ahmad Damen, Hafiz Kamisan, Aiffa, Azmi, Mahathir aka Dordet, Hasif, Azry Fazlyshah, Saiful Azrin aka Bauk, Abdul Malek, Khalid Idross dan sorang lagi saya tak ingat namanya.

Yang ni pulak masa saya form 4; kelas aliran Pengajian Islam. Saper yang masa PMR tak dapat Sains dan Matematik A atau salah satu daripadanya kenalah masuk kelas ni. Saya tak kisah pun. Semua ilmu Allah sama pentingnya. Guru kelas masa ni Uzh. Jurimah. Budak2 kelas saya ni semuanya nakal2. Macam2lah gayanyer, hehehe... Mula2 kelas kiteorang ni semuanya lelaki, tapi lepas setengah tahun digabungkan dengan kelas Pengajian Islam Puteri, sebab campur dua2 kelas baru 36 orang. Inilah dalam sejarah, bermulanya kelas campur di sekolah saya ni.


Kelas saya ni terdiri daripada Muin, Sariman, Fairuz Abdullah aka Pot2, Ahzamudin, Akmal aka Mali, Radzi aka Lopaque, Ibrahim aka Ajis, Suhaimi aka Ayam, Fadzlee, Achai (tak ingat nama sebenar), Faisal aka Pesot, Khalid, Azhar, Mahathir aka Dordet dan Meeftah.


Bergambar di hadapan dewan sekolah; ada 4 orang takde masa ni
lk
Sewaktu kelas prep. malam, studi ke dok posing bergambar, hehehe...
lk
Yang dua gambar ni masa form 5. Tapi, gambar ngan dak Puteri takdelak. Ada gak saya simpan, tapi semuanya tak terang, hehehe...

8 ulasan

Hajah Zainab bt Abdullah berkata...

salam ziarah,

panggil saya mama ok...sebab umur ariff sangat muda! macam anak mama gitu!

Areef berkata...

wsalam,

in sya allah mama, hehehe... muda? heheh... dah 27 dah, n muka sy nampak tua lah, ramai yg cakap cam tu...

Tanpa Nama berkata...

Salam...cikgu Azaref, mcm mana nama saya xde dlm kelas 1 abu bakar tu tp pix saya ade. takkan lupa kawan yang sama kelas sampai form 3 je hehe...

CikguAreefNaim berkata...

wsalam anon,

sape ni? kenalkanlah diri, hehehe... tulah, masa upload gambar ni, ada beberapa nama yg tk igt... yelah, dh semakin tua... memory dah berkurangan, hehehe... tp mcm dh igt, asri jani ker?

Tanpa Nama berkata...

wah hebat sungguh cikgu azaref ye. sekali teka je.hehehe A'ah, ni asri jani ni. mmg bakat jadi cikgu dah terserlah dari sekolah lagi.saya dapat info pasal blog ni dari kwn kita saiful azrin lps lepaq dgn dia dua hari lepas.

CikguAreefNaim berkata...

to asri...

dah upgrade memory, tu yg leh igt semula, hehehe... ooo lg dulu duk perati bakat aku yer, hehehe...

ooo ada gak yg tau kewujudan blog ni yer... blog biasa2 jer... tak jojn fb ke? ramai member ada kt fb...

Tanpa Nama berkata...

tu la ingat nak add cikgu kat fb tp check la dulu blog ni takut2 cikgu dah lupe member hehe act dlm process nak kumpul add kwn2 ni.

CikguAreefNaim berkata...

to asri,

addlah... nk gak tahu citer member2 lama...

wah, nak kumpul add? mesti nak walimah ni, hehehe...

Dikuasakan oleh Blogger.