Pinggan Saya: Air Tangan Orang Bujang


Ini adalah entri yang dipindahkan daripada blog lain saya - "Pinggan Saya" sebelum ia dikuburkan nanti. Hihihi... Nukilannya seperti di bawah:
Hari ni emak saya tiada di rumah. So, emak saya dah pesan kalau nak makan masak je sendiri. Kalau malas, pergi je beli... Tapi, nak keluar pun malas, so masak jelah. Maka terhasillah chicken grill marinated with oyster sauce plus bbq sauce, Thai chilli sauce and mayo. Saya tambahkan juga daun limau purut untuk memberikan aroma yang lebih mengancam gitu, hehehe... Then, saya masak juga sambal tempe plus bebola daging dan taugeh masak air plus kiub daging dan tauhu. Then, nasi saya alaskan dengan daun bungkus tempe tu, hehehe... Rasanya? AlhamdulilLah, boleh tahanlah hihihi...

2 ulasan

Kakzakie Purvit berkata...

Waahh... hebatlah cikgu. Lagi kreatif nak dopt aroma daun pisang guna balik daun bungkuss tempe:)

Bijak! bijak!

CikguAreefNaim berkata...

Kak zakie,

tu namanya hentam keromo... hanya sesuai utk menyamankan tekak sendiri kihkih...

Dikuasakan oleh Blogger.