Durian, Oh Durian!

Erkkk... AlhamdulilLah... Sendawa bau durian pulak petang-petang ni, hehehe... Actually, baru lepas makan durian ni! Nyum3x :)

Lepas Zohor tadi, saya menghadiri majlis walimah anak kepada bekas jiran saya dahulu. Majlis ni diadakan di Rumah Alumni, UTM Skudai. On the way nak balik tu, dok nampak apek jual durian kat tepi jalan. Masa nak pegi memang dah nampak pun. Tapi, masa nak balik tu boleh pulak rasa teringin sangat tekak ni nak makan durian. Macam orang mengidam pulak gayanya, hehehe...

Actually, dulu masa kecik-kecik saya tak berapa suka makan durian ni. Makan sikit-sikit je. Then, masa form 1 saya dah start dok asrama. Masa kat asrama nilah, dok teringat je makanan-makanan sedap yang ada kat rumah tu termasuklah durian. Masa tulah dok bayangkan betapa sedapnya durian ni, hehehe... Start daripada tulah, saya suka makan durian. Tapi, takdelah tegar sangat...

Kat rumah saya ni dahulu, arwah ayah sayalah yang paling 'hantu' durian. Sampaikan masa arwah ayah saya meninggal dunia, orang cakap sebab banyak makan durian. Arwah ayah saya ni meninggal dunia secara mengejut. Sebab tulah orang buat telahan begitu. Yang sebenarnya, arwah ayah saya meninggal dunia disebabkan serangan sakit jantung. Erm, saya ada baca satu artikel berkaitan sakit jantung ni. Dalam artikel tu menyatakan, kebiasaannya kematian mengejut adalah tanda awal dan tanda akhir seseorang itu menghidap penyakit jantung... Huhuhu...

p/s - Sekarang ni dok teringin sangat nak makan durian crepe... :)

Dah habis pun, hehehe...

Yang ni sekilo RM6

Pulasan pun ada... Saya tak minat sangat!

6 ulasan

Unknown berkata...

Wah!!! Bestnye... Belum dapat rase lagi durian... Nakkk!!!!!!!

CikguAreefNaim berkata...

@AZRUL AZMI

nak? boleh je... klik kanan mouse kat gambar tu, klik save picture as, hehehe...

gurau je :)

musang berjanggut berkata...

dlu minat gak mkn durian..
tp skunk kurang skit la..
tp klau mak buat kuah durian..
mesti pulun sampai licinn..
;)

aDisH.sHidA berkata...

Durian...jangkit dari sy la nje....buah pulasan dah lama x makan..huhu..
Durian crepe...alamak..shda tak teringin plak

CikguAreefNaim berkata...

@musang berjanggut

ooo sy suka lg, cuma tk tegar sgt...

erm, klu kt rmh sy kuah durian lawan ngan pulut, nyum3x hehehe...

CikguAreefNaim berkata...

@aDisH.sHidA

pulasan sy tk minat sgt... manggis yg dh lama sgt tk makan...

sy teringinlah nak makan durian crepe... :)

Dikuasakan oleh Blogger.