Hari Rayaku Kali Ini

Pejam celik pejam celik, sekejap sahaja Ramadan sudah sampai ke penghujungnya. Terlalu cepat masa berlalu. Hari kemenangan; Hari Raya Aidilfitiri kini pula menjelma.
lk
AlhamdulilLah, pagi tadi saya dapat bersolat sunat Hari Raya Aidilfitri di masjid di kampung saya sendiri. In sya Allah petang nanti, selepas Zohor saya sekeluarga akan menziarahi pusara arwah ayah saya yang telah kembali ke RahmatulLah pada tahun 2004 yang lalu. Sudah 5 tahun rupanya saya beraya tanpa ayah di sisi. Moga rohnya sentiasa dicucuri Rahmat.
lk
Selepas itu, kami akan balik ke kampung sebelah mak di Simpang Rengam dan kampung sebelah ayah di Benut. Dekat2 jer. Tak penah pun bergaduh nak beraya mana dulu. Senang kan? Hehehe... In sya Allah, bermalam di kampung sebelah arwah ayah.
lk
Esok lak, dalam malam kot, nak ke Taman Cahaya Masai lak, pegi rumah abang. Dia raya ketiga baru dapat cuti. Saya nak ambik dia sekeluarga untuk balik ke rumah saya dan pegi beraya ke rumah saudara-mara, sebab kebetulan kereta dia roadtax mati. Seronok gak naik keta ramai2 ni. So, belilah Avanza, nescaya raya anda akan extra vaganza. Heheheh...
lk
Rasanya, ni jela dulu sedikit coretan saya sempena Aidilfitri ini. Moga kita semua akan bergembira di hari yang mulia ini...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.