Alhamdulillah, It's Recovered

Assalamu 'alaikum dan salam sejahtera
Kaifa haalukum; apa khabar?
Arju lakum bissihah; saya harap semuanya sihat

Ana bikhoir walhamdulillah; alhamdulillah, saya baik-baik sahaja
Hehehe...
Tetiba petang ni cakap Arab pulak yer
Saje je memahirkan kembali skill berbahasa Arab
Yang semakin hari semakin tidak digunakan
Sungguh rugi sekali
Allughatul 'Arabiatu hiya lughatu ahlul jannah; bahasa Arab itu bahasa ahli syurga

Dah 5 hari saya menyepikan diri
Bukan merajuk
Apatah lagi berasa hati
Hanya kerana pergi bercuti
Dan malas masih menguasai diri
Hehehe...

Ke mana saya pergi bercuti?
Nantilah dalam next entry akan saya ceritakan
Cuti-cuti Malaysia sahaja
Tak jauh ke mana pun
Hehehe...

Ok, dalam entry ni just nak share ngan korang semua
Saya ada beli sebuah netbook ni
Yang sekarang ni dah menjadi kepunyaan adik saya
Senang sikit
Takdelah berebut nak guna kan?

Tapi netbook ni ada masalah sikit
Tak boleh masuk windows secara normal
Kalau boleh masuk pun, tak boleh buat apa-apa
Jadi hang je!
Terpaksa masuk secara safe mode
Tapi bila masuk windows secara safe mode
Banyak pulak function yang tak berfungsi

So, nak dijadikan cerita
Semalam saya terjumpa satu blog ni
Blog Ustaz Love
Dalam entri terbarunya
Ustaz Love ada menceritakan tentang masalah laptopnya
Hampir sama dengan masalah netbook adik saya tu
And Ustaz Love telah berjaya menyelesaikan masalah tu
Dan dengan baik hatinya telah shared
Cara-cara untuk mengatasi masalah tersebut

Saya pun cubalah applied kat netbook adik saya tu
Tak ku sangka
Mujarab sekali, hehehe...
Alhamdulillah, it's recovered

Ok, kalau sesape ada masalah yang sama
Bolehlah klik di sini ye
Terus ke blog Ustaz Love
TQ Ustaz Love!
Sharing is caring, hehehe...

8 ulasan

My Love berkata...

Salam..

alhamdulillah... semuanya dengan izinNya ;)

Unknown berkata...

salam..syukur..
itulah hikmahnya bersaudara didalam blog

cikgu, kak ayu suka bahasa arab..tapi tak reti sebut,,mungkin sukar sebab tak pernah gunakan selepas belajar bahasa arab semasa sekolah dahulu..

nanti ajarlah sedikit demi sedikit dalam blog...insyallah,.

CikguAreefNaim berkata...

Wsalam Ustaz Love,

Ye betul... semua yg berlaku, adalah atas ketentuan-Nya...

Tapi, pasti ada perantaraannya...

CikguAreefNaim berkata...

Kak Ayu,

Tula, dok BW kat blog org byk ilmu yg kite leh dpt...

In sya Allah kak, akan sy kongsikan sikit2...

sy pun byk dah lupa..

hentian berkata...

notebook IM so far ok jer. along maintain dengan baik. maklum le, belajar IT..

CikguAreefNaim berkata...

to IM,

tulah kelebihan org berilmu...

Belly Surya Candra Orsa berkata...

Great Blog..!!!! Keep Blogging.... : )

CikguAreefNaim berkata...

to Belly Surya candra Orsa,

TQ 4 supporting... TQ for visiting my blog... i'm so appreciated it... Feel free to come again!

Dikuasakan oleh Blogger.