Geram!!!

Assalamu 'alaikum dan salam sejahtera.

Salam pagi Sabtu. Ketika ni, ramai dalam kalangan rakan-rakan sekerja saya yang sedang menduduki peperiksaan PTK. Mudah-mudahan mereka semua akan dikurniakan dengan kejayaan yang cemerlang, amiin...

Geram? Geram pada sape ni? Geram pasal apa yer?

Macam ni. Sebenarnya, saya perlu melangsaikan sejumlah bayaran ansuran kereta milik arwah ayah saya yang telah ditarik-balik atas sebab-sebab tertentu.

So, hari Khamis yang lepas saya telah meluangkan masa untuk melangsaikan bayaran tersebut. Tak mahu bertangguh-tangguh lagi! Saya dimaklumkan untuk membuat bayaran di Auto Finance Centers@CIMB yang berada di Bandar Baru Uda. Tapi, disebabkan saya tak bertanya lanjut, saya telah menuju ke tempat yang salah iaitu ke CIMB di Jalan Skudai. Sebenarnya CIMB Jalan Skudai ni bertentangan je dengan Bandar Baru Uda tu. Pegawai di situ mengarahkan kepada saya untuk ke Jalan Padi Emas kerana di situlah beradanya Auto Finance Centers@CIMB.

Sampai sahaja ke CIMB di Jalan Padi Emas, saya diarahkan untuk ke tingkat atas di mana beradanya Auto Finance Centers tu. Untuk pengetahuan, saya bertanya dengan mengajukan sekeping surat yang terkandung di dalamnya maklumat tentang pembayaran ansuran kereta tu. Bukan tanya-tanya kosong yer...

So, saya pun ambil giliran, dan masa berlalu hampir 45 minit sebelum tiba giliran saya untuk membuat urusan di kaunter. Oh lupa, sebelum saya berurusan di kaunter, sekali lagi saya bertanya tentang hal berkaitan dengan urusan saya tu kepada seorang pegawai di situ. Dan beliau telah memberikan penjelasan tanpa memberikan sebarang cadangan.

Sampai je giliran saya, pegawai di kaunter tu kata, "maaf encik, kita dah nak closing, so encik boleh buat payment di mesin auto debit". Tercengang saya dibuatnya! Terus konfius, hehehe... Yelah, saya dah ke sana, ke sini, last-last pegawai tu leh suruh saya buat payment di mesin auto debit. Siap tolong 'highlight'kan number akaun untuk membuat pembayaran yang terdapat di dalam surat tu. Ingat saya tak pernah buat transaksi di mesin auto debit tu ke. Saya gelakkan je dalam hati.

Kalau boleh buat payment di mesin auto debit, tak payah saya bersusah-susah ke Johor Bharu. Di tempat saya di Bandar Kulai tu pun ada mesin auto debit CIMB. Tu yang buat saya geram!!!. Grrr...

What a kind job hah? Dok ngata perkhidmatan awam banyak birokrasi, lembab buat keja, u see what happen to the private service servants. Lebih kurang jer!

Tapi, AlhamdulilLah, urusan saya dah selesai. Moga-moga arwah ayah saya tenang 'di dunia sana'. Al-Fatihah untuknya...

Jom layan gambar kat bawah ni untuk menenangkan hati yang sedang geram, hehehe...



Gambar-gambar di atas ni dirakamkan pada 09 Oktober 2010 semasa berlangsungnya Mini Pesta Permainan - Sahibba Competition di sekolah saya.

3 ulasan

aDisH.sHidA berkata...

salam...kalau shida pun geram jugak..dah le kita tunggu lama kan..awal2 gtau je la boleh bayar kat machine...grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..


lawa la gambar yang last tu...suka tgok

al-fatihah utk arwah ayah awak

CikguAreefNaim berkata...

@aDisH.sHidA

w'salam...

tulah kan... huhuhu...

gambar kt sekolah sy ni

tq :)

aDisH.sHidA berkata...

2nd komen...dah serupa plak kes kita kan..huhuhu..

Dikuasakan oleh Blogger.