I'll See You in Court

Aik, cam kontroversi je tajuknya. Hehehe... Takla... Cam gini, bulan 4 yang lalu rumah saya telah dimasuki perompak. Dan nasib tidak menyebelahi, apabila salah seorang daripada 4 perompak yang telah memasuki rumah saya tu, salah seorang daripadanya telah berjaya ditangkap seminggu selepas kejadian.
lk
So, hari Selasa lepas (13hb Oktober 2009) saya telah dipanggil untuk hadir ke Mahkamah sebagai saksi kes. Tapi, tak bagi keterangan pun, sebabnya ketika pendakwaan dibacakan, Orang Kena Tuduh (OKT) tu telah mengaku bersalah; case closed and hukuman dijatuhkan. Kena hukuman 10 tahun penjara. Rasanya kena sebatan gak. 10 tahun tu hanya untuk kes di rumah saya. OKT tu ada lagi 3 kes, yang hukumannya meliputi 4 kes (termasuk rumah saya) adalah hukuman penjara lebih kurang 40++ tahun termasuk sebatan. Ai, apalah nasib yer.
lk
Secara peribadi, saya mendoakan agar OKT tu akan insaf dengan apa yang telah dilakukannya dan moga akan menjadi pengajaran kepada yang lain. Yela, manusia memang tidak lepas daripada melakukan kesalahan kan?

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.