Virus Menyerang!!!

Assalamu `alaikum dan salam sejahtera...

Rasanya ramai yang telah menyedari tentang kewujudan satu virus komputer yang telah menyerang banyak blog dan laman sesawang. Saya pun tak pasti sama ada blog saya ini terselamat ataupun tidak kerana saya dapati virus ini turut menyerang blog yang mempunyai link yang sama sepertimana yang terdapat di dalam blog saya ini.

Tak taulah sejauh mana bahayanya virus ini. Tapi, kalau dah nama virus tu, biasanya sering dikaitkan dengan kerosakan dan kebinasaan.

Justeru, sebagai langkah berjaga-jaga, dengan berat hatinya saya terpaksa mendelete beberapa link yang terdapat di dalam blog saya ini kerana virus ini telah mula menyerang link-link tersebut.

Banyak link yang telah saya delete adalah link kepada blog-blog yang saya sering kunjungi. So, sebagai langkah alternatif, saya mahu mencatat url blog-blog tersebut di dalam catatan entri saya ini, agar kelak saya dapat meletakkan kembali link-link tersebut.

Norlin - Sahabatku - umidanishku.blogspot.com
Kak Chik - Sister's blog - keluargakusayang.blogspot.com
Kak Ina KL - Sister's blog - kakinakl.com
Kak Nor Kelate - Sister's blog - mrsnorhobi.blogspot.com
Cikgu Fazlina - Mudarris - mia-ina.blogspot.com
Cikgu Imanshah - Mudarris - pembawarotan.blogspot.com

Sebenarnya ada banyak lagi link yang telah saya delete. Tapi, link-link di atas ini membuatkan saya ralat jika ia tidak kembali menghuni di dalam blog saya ini.
t
~Updated~

AlhamdulilLah, semua link di atas telah selamat daripada jangkitan malware...

7 ulasan

Unknown berkata...

ha?virus apakah yg menyerang..kabo sikit...x tau pun..lama dh x masuk blog sejak raya....dup dap nak interview nye psl..huhuhu

tq for keep up my url blog.

sy selalu gak msk blog cikgu senyap2x..hehehe

IMANSHAH berkata...

salam, terkejut badak saya tengok virus ni, alhamdulillah blog saya makin ok!!

Areef berkata...

to cikgu mia,

virus malware... tp sy tk pastilah... sbb sy guna google chrome.. bila nak browse blog ada yg dpt warning ada malware detcted..

tp bile sy guna internet explorer or mozilla firefox ok je...

mg dipermudahkn urusan tuk mnghadapi temuduga spp...

samala, sy pun selalu gak masuk senyap2, hehehehe...

Areef berkata...

wsalam cikgu imanshah,

sy pun tak pasti camner sgt virus ni.tp bile sy nak buka blog cikgu ada warning.tp ni bila buka dr google chrome... tp klu guna ie or mf ok je plak...

ni kat sekola takleh buka lansung gc, ada warning lain lak...

Unknown berkata...

tue la heran...ramai kwn ckp....ada virus malware...tp ble sy msk selalu dgn mozilla..xde mslh pun..agaknya betul ckp cikgu..guna googlechrome...dia warning...camne nak betulkan nie..huhu...

Areef berkata...

cikgu ina,

dlm warning tu bgtau... virus ada sbb kt blog cikgu ada link maribinablog.blogspot.com.

tula sy pun tak pasti.cikgu kena tanya yg lbh pakar.warning tu ada bila guna google chrome, bila guna internet explorer or mozilla takde lak...

cuba cikgu ina buang link yg sy bgtau tu... then sy tgk byk blog2 popular yg ada warning ni... adakah ianya satu konspirasi?

Areef berkata...

cikgu ina,

cuba check url ni... http://blog-ayie.com/serangan-malware/#comment-1540

maybe leh membantu masalah malware tu...

Dikuasakan oleh Blogger.