Digi iPhone 4 Real

Assalamu 'alaikum dan salam sejahtera.

Moga hari ini lebih baik daripada hari semalam!

Entri ini khas untuk Digi Iphone4 Contest anjuran Nuffnang Malaysia. To all Nuffnangers boleh klik di sini untuk maklumat lanjut.

Untuk tugasan kedua, tajuknya ialah "Digi iPhone 4 Real", di mana saya perlu menceritakan apa yang saya suka tentang Digi iPhone 4 Plans.


Yalah, kalau bercakap tentang iPhone 4 ni, mestilah akan digandingkan dengan Digi, always the smarter choice, bijak, bijak, bijak, hehehe...


Saya suka Digi iPhone4 Plans ni, sebab ia ada menyediakan plan permulaan yang amat berbaloi sekali, dan yang paling penting pastinya ia tidak sesekali akan membebankan pengguna. Yalah, kan sebelum tu, dah berhabis duit untuk mendapatkan iPhone4 yang sungguh hebat dan canggih tu, so kenalah dapatkan plan yang bukan sahaja murah tapi menjanjikan banyak keistimewaan.

Kalau anda semua nak tahu, dengan yuran bulanan serendah RM63 atau RM58 with auto billing (normal rate RM88), setiap bulan kita akan mendapat 200 minit panggilan percuma ke semua rangkaian tempatan selama 2 tahun, 200 sms percuma ke semua rangkaian tempatan selama 2 tahun, 20 mms percuma ke semua rangkaian tempatan selama 2 tahun dan percuma 1GB data internet selamat 2 tahun. Amacam? Berbaloi tak? Tak percaya? Boleh klik di sini.

Di sini, saya ada membuat sedikit review tentang perbezaan Digi iPhone4 Plans berbanding pesaing lain.

Num.

Item

Digi Iphone4 Plans

Competitors

1

Monthly fee

RM63 or RM58 with auto billing (Normal rate RM88)

RM100 (Prepayment of monthly fee is required)

2

Monthly free usage

200 mins free voice to all local networks for 24 months

333 mins free local call

200 free sms to all local networks for 24 months

200 free sms between network

20 free mms to all local networks for 24 months

20 free mms between network

1GB free internet data for 24 monts

1GB free internet data

3

Monthly usage

Voice rate 15sen/min to all local networks

Call rates 15 sen/ min

10 sen/ sms to all local networks

10 sen/ sms

20 sen/ mms to all local networks

Not stated

4

Between family lines

Free calls, sms & mms to our supplementary lines

Free local calls and sms only


Nampak macam sama? Sama tapi tak serupa, hehehe... Sebenarnya kalau perhatikan betul-betul jadual kat atas ni, sudah tentu dengan jelas ditunjukkan bahawa Digi iPhone4 Plans lebih banyak memberikan keistimewaan. And yang paling saya suka, setiap item dijelaskan sebaiknya. Sebaliknya item bagi pesaing tu, ada yang saya tak jelas sangat, so sebagai pengguna pasti saya akan menjadi ragu dan teragak-agak.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.