Mat Pantun

Pic daripada DrHasanah.com

Alhamdulillah, pada petang tadi telah berakhir dengan jayanya Seminar Budaya Kerja Guru-Guru Pendidikan Islam Peringkat Daerah Kulai Tahun 2009 (melibatkan semua Guru Pendidikan Islam Menengah dan Rendah dan Guru-Guru j-QAF). Dan untuk Seminar ini, saya telah ditugaskan sebagai pengacara majlis untuk Majlis Penutupan. Seperti biasala, bila saya yang jadi pengacara majlis, mesti banyak pantun yang saya gunakan. Bukan apa, sesekali bila membacakan pantun membuatkan hadirin yang mendengar memberi perhatian buat seketika (daripada berborak-borak, tertidur, dan sebagainya, he3). Ntahla, tak taula sejauhmana kebenarannya. Tapi, bagi saya itulah identiti saya sebagai seorang pengacara majlis. Tapi, harap2 janganlah ada menyampah lak. So, janganla ambil saya jadi pengacara majlis selalu, nanti bosan kan? Disebabkan banyak memasukkan pantun di dalam teks pengacaraan saya pada Majlis Penutupan siang tadi, maka dengan secara rasminya seorang ustazah telah memberikan gelaran 'Mat Pantun' kepada saya. He3...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.