Berakhir Sudah Sebuah Pengharapan


Baru sebentar tadi, telah berakhirnya Ihtifal j-QAF Peringkat Daerah Kulai Tahun 2009. Tahniah kepada yang menang. Ingatlah, bahawa kemenangan itu adalah ujian daripada Allah S.W.T. Dan bersabarlah, bagi mereka yang kalah. Kerana kalah itu juga adalah ujian daripada Allah S.W.T.
lk
Bagi saya sendiri, sudah berakhirnya sebuah pengharapan. Tiada lagi harapan untuk menang dan mewakili Daerah Kulai ke Ihtifal j-QAF Peringkat Negeri Johor Tahun 2009. Cukup sekadar dengan berpuashati dengan mendapat tempat kelima. Berakhir sudah suka duka selama hampir 2 bulan melatih anak-anak murid saya yang mengambil bahagian di dalam Pertandingan Kalam Jama`e. Cuti2 yang berisi dengan sesi latihan, juga latihan selepas waktu sekolah, dan latihan intensif pada waktu sesi pembelajaran. Semuanya sudah berakhir. Tiada lagi gelak tawa dan senda gurau anak-anak murid saya yang memenuhi kereta saya, ketika saya menghantar mereka pulang ke rumah pada setiap hari latihan diadakan. Bayangkanlah hampir setiap hari kereta saya dipenuhi 13 orang murid, yang perlu saya hantar mereka pulang ke rumah. Hampir terbalik kereta tu dibuatnya. He3. Saya pasti merindukan saat-saat itu...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.