Inilah Hasilnya


Inilah hasil percubaan dan ujikaji
Yang telah saya jalankan pada petang tadi
Entrinya di sini

Actually, inilah taufufa express
Tapi, saya tak sediakan air gulanya
Then, saya potong pun macam bentuk puding je kan

Percubaan pertama!
Hasilnya tak menghampakan
Tapi, tak berapa puas hati sangat
In sya Allah, nak cuba buat lagi nanti, sebab mak saya suka makan taufufa ni
Kalau korang nak resepi, boleh klik di sini
Memang senang je nak buat, tapi kena betul sukatannya
Saya main taram je, tu yang tak berapa jadi sangat, huhuhu...

p/s - Resepi taufufa original menggunakan sekko
Sekko ialah sejenis mineral yang digunakan
Untuk membancuh simen patah tulang 
Juga digunakan untuk finishing wall/ ceilings
Namun, ia tidak membahayakan kerana diambil dalam kuantiti yang amat sedikit
So, janganlah lepas ni takut pulak nak makan taufufa ni yer, hehehe...

6 ulasan

insan marhaen berkata...

apa beza taufufah dengan tauhu?

CikguAreefNaim berkata...

to IM,

taufufah ni sejenis pencuci mulut... dimakan bersama air gula putih or gula melaka... cara pembuatannya pun ada sedikit beza... tp tahu ni pun leh wat cam taufufah klu teringin nak makan cam taufufah...

NzA berkata...

taufufa rupanya....he...pos sini sikit.

CikguAreefNaim berkata...

to kak nza,

klu pos, alamatnya sampai kat akak nanti dh jd bubur, hehehe...

Tanpa Nama berkata...

wahhh,macam bestt je. nak try la nnti. heee

CikguAreefNaim berkata...

to ryhan,

blhlah cuba... rsnya not bad lbh kurang je ngan rs taufufa original tu...

Dikuasakan oleh Blogger.