3 Minggu Menyepi...

Assalamu 'alaikum dan salam sejahtera
Apa khabar semua?
Harap semuanya sihatlah yer
In sya Allah, amiin...

Hampir 3 minggu
Saya menyepi tanpa sebarang khabar...
Sebenarnya saya tak ke mana pun
Tapi, terlalu sibuk dengan beberapa hal

Setelah selesai Majlis Tilawah Al-Qur'an Sekolah-Sekolah Daerah Kulaijaya
(Saya melatih wakil Sekolah saya untuk pertandingan bercerita)
Kesibukan diteruskan dengan persiapan untuk menghadapi
Festival Nasyid Sekolah-Sekolah KPM Peringkat Daerah Kulaijaya
Dan rezeki yang memihak kepada kami
Membuatkan kesibukan semakin berganda dengan persiapan untuk menghadapi
Festival Nasyid Sekolah-Sekolah KPM Peringkat Negeri Johor

Pada masa yang sama
Saya sibuk menyiapkan tesis pengajian untuk Bab I, II dan III
Menyiapkan tugasan pengajian
Dan menduduki peperiksaan akhir semester

Dalam kesibukan tu juga
Saya mengalami sakit gigi, selsema dan batuk
Sakit kepala dan badan berasa kurang sihat
Tapi, dalam saya mengharungi kaffarah sakit ini
Allah masih mempermudahkan segala urusan tersebut
AlhamdulilLah...

"Sesungguhnya Allah mengurniakan nikmat
Untuk menguji sejauhmana kita bersyukur
Dan sesungguhnya Allah mengurniakan musibah
Untuk menguji sejauhmana kita bersabar"

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.