Aku Tak Bodoh



Saya baru selesai menonton filem ini
Jangkaan saya ianya filem 'yang biasa-biasa' sahaja
Namun, jangkaan saya itu sama sekali meleset

Actually, ia merupakan sebuah filem
Yang mengangkat tema yang cukup bagus
Bagaimana untuk menjadi 'guru yang bukan hanya tahu mengajar'?
Bagaimana untuk menjadi ibu bapa yang bukan hanya pandai berleter?
Bagaimana untuk menjadi anak yang sentiasa menghargai pengorbanan ibu bapanya?
Bagaimana untuk menjadi ahli sosial yang bertanggungjawab?
Apakah ertinya sebuah persahabatan?
Betapa bernilainya rasa kasih dan sayang?
Segala-galanya terjawab di dalam filem ini...
Dan banyak lagi nilai baik yang boleh dijadikan teladan

Klik di sini untuk menonton

2 ulasan

Admin P@P berkata...

Assalamualaikum.
Membaca tulisan saudara membayangkan kepada saya filem itu mempunyai nilai dan kualiti yang baik. Kita sudah jemu di'hidangkan' dengan kisah putus cinta dan gejala sosial yang seperti tiada penghujungnya.Atau kisah tahyul dan tak masuk akal...

TQ

CikguAreefNaim berkata...

W'salam...

Ini hanya sisi pandangan sy... Sbb dlm filem tersebut ada menyentuh ttg kerjaya seorang guru... Yg berkait dgn kerjaya sy sendiri... Bg sy ia mmg filem dgn tema yg bagus...

Dikuasakan oleh Blogger.