Hukum Mengenakan Minyak Wangi Beralkohol Di dalam Solat

Assalamu `alaikum dan salam sejahtera.

Baru-baru ini, seorang rakan sekerja saya ada bertanya, "Apakah hukum memakai pakaian yang terkena minyak wangi beralkohol di dalam solat?". Pada masa tu, saya tak dapat nak berikan jawapan yang tepat.

So, pagi tadi saya telah berkesempatan untuk mendapatkan jawapan kepada persoalan yang telah diajukan itu. Sebenarnya, selepas rakan saya mengajukan soalan tu, saya pun dok terfikir-fikir dan tertanya-tanya di dalam hati, sehinggakan sudah beberapa hari saya tidak mengenakan minyak wangi pada pakaian saya, hanya mengenakan minyak atar yang masih berbaki sedikit, hehehe...

Yelah, kekadang tu kita sering mengambil mudah sesuatu perkara tu, seperti sayalah... Adalah dok terdengar tentang penggunaan alkohol di dalam minyak wangi ni, tapi takde usaha nak mencari maklumat yang lebih jelas.

So, di sini saya kongsikan hasil pencarian saya berkenaan dengan isu ini.




Saya menyeru kepada anda semua (yang masih belum faham mengenai isu ini), bacalah artikel-artikel yang saya kongsikan ni, dan cuba buat kesimpulan. Bagi saya sendiri, alhamdulilLah, saya dah tak ragu-ragu lagi... Yang haram itu akan tetap haram (selagi tiada hukum yang menghalalkannya), dan yang halal itu akan tetap halal. Islam itu indah!

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.