Jawab Tag Hisham


Ni la 1st time saya jawab tag yang diberi oleh blogger lain. Tag ni sebenarnya datang dari sahabat saya, Hisham Ahmad, blogger http://www.ilmuone.com/. Sebenarnya dah lama kena tag ni, tapi baru sekarang nak jawab. Ada satu lagi tag yang belum saya jawab datangnya dari Che' Da, blogger http://hudabdullah.blogspot.com/. Tunggula Che' Da yer... Ok, ni la soalan-soalan yang perlu dijawab untuk tag Hisham tu...
lk
1. Apakah nama blog anda sekarang dan kenapa anda memilih nama blog itu?
Elhaamy... Maksudnya ilhamku. Ntahla, dok fikir2 nak beri nama apa, nama ni yang saya terfikir. Selalunya blog ni kan merupakan catatan yang dihasilkan daripada ilham blogger tu sendiri, walaupun ideanya asalnya daripada orang lain. So, sesuaila nama Elhaamy ni kan? Tapi, jangan lak kita lupa kepada yang memberi 'ilham' itu; Allah SWT. And saya sebenarnya suka menamakan sesuatu dengan Bahasa Arab. Kat laptop lama saya dulu, hampir setiap folder saya rename dengan Bahasa Arab cam pictures saya ganti dengan at-taswir dan sebagainya.
lkk
2. Apakah link blog anda sekarang dan bagaimana boleh timbul idea untuk menamakannya seperti itu?
http://ibnunaeem.blogspot.com, ni la link blog saya. Naim tu nama arwah ayah saya, cuma ejaannya je lain sikit, tapi maksud sama kan? Saje nak abadikan nama arwah ayah saya sebagai link blog saya ni...
lkk
3. Apakah method dalam penulisan blog anda?
Saya takkan mengambil sesuatu penulisan, tanpa saya meng'edit'nya semula. Paling kurang saya akan edit dari segi ejaan, tanda bacaan dan tatabahasa yang digunakan. Saya ni perfectionist sikit (kadang2 la)
lk
4. Pernah tak terasa nak hapuskan blog anda? Kenapa?
Tak pernah pun...
;l;
5. Apakah pendapat anda mengenai blog kepada pemilik blog yang tag anda ini?
Blog http://www.ilmuone.com/ ni milik Hisham Ahmad. Dia dah banyak pengalaman dalam alam blog ni. Blognya sentiasa di'transform'. Cuma saya tak beberapa suka link "Baca lagi kandungan entri ini" sebab kekadang membantutkan rasa untuk baca keseluruhan entri. Ntahla, saya tak suka la. Saya lebih suka entri tu dipaparkan penuh di homepage tanpa ada gangguan untuk membacanya...
lkk
6. Senaraikan calon yang akan di tag.
Sape ek? Rasanya nak tag Ustaz Mior Syazril la, blogger http://miorjqaf.blogspot.com/. Boleh tak ustaz? And sorang lagi Che' Da, he3...
lk
Syukran...

3 ulasan

Max J. Potter berkata...

salam. saya suke blog awak. saya suke bahasa yg awak tulis. saya rase mcm membaca hati org yg sopan. sbb saya ni sinis bila menulis. haha. tapi awak, saya serious suka awak tulis... saya akan selalu dtg. wpun saya tak ckp ape2, saya nak awak tahu..saya baca, ikut dan suka blog awak. jgn berhenti menulis ya?

CikguAreefNaim berkata...

W`salam. Tq Max sebab beri pujian tu. Ntah, saya rasa biasa2 jer. Tapi setiap orang memang berhak untuk memberikan pendapatnya kan. Tq Max sebab beri sokongan kat Elhaamy ni. Tak sangka lak dalam diam2 ada gak peminat misteri. He3... Salam perkenalan...

Hisham berkata...

Salam Azaref. Huhuhu, jawab juga akhirnya. Hmm, klik je la 'baca seterusnya' tu. BUkan ke ko seorang yang rajin???

Apa cerita sekarang?

Dikuasakan oleh Blogger.