Indahnya Menjadi Tetamu Allah

AlhamdulilLah, pada 12 Oktober 2011 yang lalu
Saya telah berpeluang untuk mengiringi pemergian seorang sahabat saya
Yang akan berangkat ke Tanah Suci bersama ahli keluarganya yang lain
Tentunya bagi mengerjakan Rukun Islam yang ke-5



On the way ke Lapangan Terbang Sultan Ismail, Senai
Melalui jalan Bandar Putra - Airport
Masa ni saya dah risau giler
Yelah, jammed punyalah teruk, takut tak sempat jumpa jer...



AlhamdulilLah, Allah telah mempermudahkan segalanya
Rupanya check-in beransur-ansur daripada jam 0830 hingga 1100 pagi (kalau tak silap)
Kawan saya ni muda lagi, baru berusia 29 tahun
Rezekinya dapat ke rumah Allah bersama ibu bapa dan seorang kakaknya


So, lepas dah salam-salam, dah mintak maaf segala
Tiba masa untuk check-in
Masa ni memang speechless, tetiba jadi sayu sangat
Walaupun sebelum tu boleh lagi dok buat lawak, hehehe...


Tengoklah tu beg orang nak pegi Haji
Pegi je dah banyak tu, balik nanti ntah macamanalah rupanya
Yelah, hampir 40++ hari di sana, tentu banyak keperluan yang perlu di bawa kan?


Ahli keluarga yang ditinggalkan
Hanya doa yang mampu dititipkan
Agar mereka yang pergi itu akan selamat kembali
Dan yang paling penting memperoleh Haji yang mabrur, amin...

Ikut jadual, sahabat saya ni akan kembali ke Malaysia
Pada 27 November 2011 yang lalu
Kemudian katanya flight delay sehari
Tapi, memang tak berkesempatanpun nak sambut kepulangannya
Sebab flight tiba seawal jam 0400 pagi

Tapi, yang saya risau sebab sampai sekarang belum terima 
Sebarang khabar berita daripada sahabat saya ni
Try call and sms, tapi tak berjawab pulak
Maybe, sahabat saya tu masih lagi berehat 
Setelah menempuhi perjalanan yang cukup panjang
Sebab last dia sms saya, katanya 1 week after balik dia akan turun ke JB
Untuk gather ngan member2 lain
Erm, doakan in sya Allah semuanya dipermudahkanlah yer...

p/s - Marilah sama2 kita hadiahkan surah Al-Fatihah
Buat arwah bapa rakan sekerja saya
Yang telah meninggal dunia di Tanah Suci Makkah
Sehari sebelum jemaah Haji  mengerjakan wukuf di Arafah

2 ulasan

Unknown berkata...

salam...

sambil2 jejalan rapatkan ukhwah.., jom singgah sini jap..hehe

http://bloggeralif.blogspot.com/2011/12/tanya-pendapat-sweet-couple.html

CikguAreefNaim berkata...

to alif ismail,

w'salam...

tq sudi singgah sini... :)

Dikuasakan oleh Blogger.