Biaq Cheq Tayang Dulu Noo...


In sya Allah esok akan diumumkan result SPM Tahun 2011
Sebelum depa2 semua dok update result masing2
Sebelum media dok canang sapa best student of the year
Biaq cheq dok tayang result cheq dulu noo, jangan mare
Bukan nak menunjuk, cuma nak tayang jaa... :)

AlhamdulilLah, SPM kami dapat pangkat 1, 6 agregat
Last batch yang guna sistem pangkat dan agregat ni...
Cukup2 je dapat 6A1, so merasalah dapat 6 agregat tu
Actually, target melangkaui jangkauan
Tak tercapai akalmu bak kata Elyana, hehehe...
Tapi, saya penah cakap ngan memember
UPSR saya dapat 4A, PMR dapat 5A, SPM kenalah dapat 6A
Erm, memang makbullah tu :)

Tapi, result saya tu taklah cantik sangat
BI tu cukup2 makan je, almaklumlah banyak makan belacan kan
Math pulak alhamdulillah dapat C4
Kalau nak tau, saya tak penah lulus pun
Lulus sekali je masa trial SPM kali ke-2, huhuhu
Tulah, agaknya sebab penah ponteng kelas Math...
Lepas tu boleh pulak terkantoi jumpa cikgu Math tu kat tangga
Ingat dia dah keluar kelas, rupanya belum lagi, hehehe...
Dok habaq kat die yang saya sakit perut, sebab tu tak masuk kelas, huhuhu
Cikgu tu sekarang ni dah pun naik pangkat ke JPN Johor, tahniah cikgu!
Prinsip Akaun tu pulak ada kisah di sebaliknya
Boleh klik di sini untuk mengambil iktibar dan pengajaran :)

Lepas abis sekolah, saya keja di kilang perabot
So, bila result SPM diumumkan
Masing2 dok tanya result saya
Yang saya tak boleh lupa 
Driver van kilang tu boleh tak percaya result yang saya dapat
Sebab, dia ingat saya keja kat situ 
Sebab saya tak boleh pi dalam pelajaran...
AlhamdulilLah, lama gak saya keja kat situ
Seminggu sebelum masuk U baru berhenti keja

Anyway, pesan saya...
Kejayaan kita dalam pelajaran
Bukan penentu kita juga akan berjaya dalam hidup ini
Yang penting, jangan mudah berputus asa
Terus berusaha dan bertawakkal kepadanya
In sya Allah, berjaya di dunia dan di akhirat
Good luck for all SPM'11 candidates
Wish all of u bittaufiq wannajaah, amiin...

p/s - Alah dapat 6A pun nak tayang kan?
Budak2 sekarang ni 10A pun berlambak dah, huhuhu...
Tu, tandanya budak2 sekarang ni makin pandai2
Tapi, adakah akhlak mereka juga setanding 
Dengan result yang mereka perolehi?
Sila jawab! Sila jawab!
Takut cheq nak jawab, huhuhu...

8 ulasan

Unknown berkata...

cikgu memang bijak..

kak ayu seram sejuk nie.. hari ini result adik..

Seri Kandi Tanah Jauhar berkata...

awak pandai ya, result saya tak cantik macam tu..

Benedict Bernard berkata...

math 1
english 3 .

jgn marah :P

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC berkata...

betul2 result ni tak der aper2.. cuma bench mark sejauh mana dpt kuasai pelajaran tuh..life is more than that.. tp result elok peluang utk better school or sponsor cerah.

attitude.. part ni paling takot. Experience ajar maths form 3 @ Sek Men Vivikananda, Brickfields.

Saya hampir dibelasah seorang student lelaki masa dalam kelas...

CikguAreefNaim berkata...

to kak ayu,

result dh kuor kan kak... mg adik kak ayu akan terus berjaya dlm hidup ini, amiin...

CikguAreefNaim berkata...

to kak sari,

biasa2 je kak... bdk2 skrg ni lg hebat... yg penting kita teruskan kehidupan dgn penuh bersemangat...

CikguAreefNaim berkata...

to benny,

wah!!! :)

CikguAreefNaim berkata...

to libl,

tula, kkdg tu ada yg sampai bunuh diri sbb tk berjaya dlm exam... kat sc. com dulu pun ada kan...

tulah,nasib sy mengajar sekolah rendah... klu bdk2 kecik ni, kejap kite cubit die, kejap tu gak die baik ngan kite semula :)

Dikuasakan oleh Blogger.